10. De 2e treinreis

18 september 2019 - Batu, Indonesië

10. De 2e Treinreis
Vandaag, dinsdag, gaan we weer verder naar oost Java. We hebben weer eenzelfde luxe trein met koffie onderweg. Van Jogja tot uitstapplaats Jombang is 3,5 uur treinen. We rijden als het ware door een grote laagvlakte. Enorm veel rijst, soja, maïs, dorpjes, stations. Veel om te zien. De trein die doorrijdt naar Surabaja vertrekt om 6.45 uur. Bij onze eindhalte wacht de bus en rijden we 2 uur lang de bergen in naar Batu/Malang. Het is hier een stuk groener en ook wel mooier en welvarender dan in west- en midden Java. Maar wat je niet allemaal op een brommer kunt vervoeren!! Zelfs een bed en een fiets aan de hand en met zijn vieren op een brommer is heel normaal. Het Purnama hotel is prachtig met prima kamers, een prachtig mooie groene tuin met zwembad. Het is hier 900m hoog en niet zo heel warm. Goed te doen en van insecten hebben we tot nu toe helemaal geen last gelukkig. Ook had ik nog niet verteld dat we op het zuidelijk halfrond zitten en het water in het afvoerputje dus andersom draait dan bij ons. Tijdens de heenvlucht vlogen we boven Sumatra de evenaar over.

1. Henk:
    21 september 2019
    Dat met z'n vieren op een bromfiets heb ik doorgegeven aan Mark Rutte als idee voor de energietransitie.
  2. Ans:
    22 september 2019
    Top plan. Gids had een foto van 9 op een brommer. Ook even door geven aan Mark.