11. Weer een vrije dag

18 september 2019 - Batu, Indonesië

Weer een vrije dag,
Na een gezellige avond met de groep, gids Hendro en hotel-En restaurant personeel met zang en linedance kunnen we uitslapen. Maar onze gids wil best met een groepje een wandeling door de omgeving van het hotel maken en wij gaan mee. Er worden hier heel veel planten en bomen geteeld en ook veel kooi karpers.  We lopen 2 uur lang  langs en door de bedrijven,  kanaaltjes met stromend water vanaf de bergen en veel van de duizenden kleine en grote moskeeën die we hier al gezien hebben. Het is mooi hier. Net een hele grote Intratuin. Na de lunch kunnen we zelf de tijd indelen met zwembad, eten, lekker niets doen en koffer en tas inpakken voor tijdens de tocht naar de Bromo vulkaan en de daarop aansluitende reisdag. Vanavond gaat om 23.30 de wekker en staan we op. Een kop koffie en om 01.00uur vertrekt de bus, want morgen, eigenlijk al vannacht, gaan we de zonsopgang boven de Bromo vulkaan bekijken en daarna proberen we door de zandzee te lopen en code 250 treden naar de krater op te komen. Deels worden we met jeeps gereden, maar we zullen zelf moeten klimmen. Van andere groepen horen we wisselende berichten. Het is er in ieder geval koud met een harde wind. Maar een onovertroffen landschap. We gaan het zien.

1. Catharina Zoer:
    19 september 2019
    Pittig schema hoor.
    Maar dan zie je ook van alles.
    Super leuke dingen.
    Zoals die school bekijken.
    Dat past in je straatje Jaap.
    Leuk hoor om het eens in een ver land te bekijken.
    Genieten maar.
    Gr Catharina
  2. Ans:
    20 september 2019
    We genieten zeker en doen veel indrukken op. Morgen naar Bali en een wat rustiger programma.
  3. Anja:
    19 september 2019
    Ik ben een beetje bij met lezen ;-) wat een mooie verhalen en belevenissen! Zoveel gezien en gedaan. Maar goed dat jullie op Bali nog even bij kunnen tanken! Goed te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Heel veel plezier nog! X van ons
  4. Ans:
    20 september 2019
    Op Bali heerlijk alles wat we gezien en gedaan hebben verwerken en niet veel excursies meer. Liefs van ons.
  5. Henk:
    21 september 2019
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Lekker los taalgebruik. Mooie oefening Jaap voor het kinderboek dat je nog eens gaat schrijven. Toch?
  6. Ans:
    22 september 2019
    Dank voor het compliment en leuk dat je ons volgt. Ideeën zat voor schrijven kinderboek, maar tijd....?