14. Naar Bali

22 september 2019 - Kuta, Indonesië

14. Naar Bali
Vandaag vertrekken we al om 6 uur naar de haven, want dan is de bus voor 7 uur door de stad, anders wordt het omrijden. Het lukt en om half negen rijdt de bus, dankzij contacten van de gids, de veerboot op. Er varen tientallen ferry en niet al te grote. De overtocht naar Bali duurt 3 kwartier. Dan rijden we langs de hele westkust naar het zuiden met onderweg een lunchstop. Op Bali, in tegenstelling op Java, geen rijen eettentjes en winkels langs de wegen. Wel heel veel tempels van het Hindoe geloof en ieder huis heeft ook een huistempel. Men legt wel drie keer per dag een klein offer van fruit en bloemen. We zien veel natuur en zelfs apen langs de weg. Ook mooie maar lege stranden, want het toerisme concentreert zich grotendeels in het zuiden. Bali is schoner en netter dan Java. Na een lange vrijdag zijn we om kwart over 4 in ons laatste prachtige resort aan de Indische Oceaan. De koffers worden uitgepakt want hier blijven we 6 dagen. Op weg naar het restaurant nog even langs het strand en daar zien we de zon in de zee zakken.