Treinreis en Wonosobo

14 september 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Vandaag 12 september verlaten we Bandung per trein. Een hele belevenis: om half acht al op het station, na paspoortcontrole wachten tot 8.15 voor instappen in een luxueuze trein met gereserveerde plaatsen, luxe stoelen en met hele groep in 1 coupe. Onderweg koffie en lunch met drinken. Om half 9  vertrek voor een rit van 5,5 uur naar Kroya. Onderweg een paar stops bij enkele hoofdstations, langs mooie uitzichten met rijstvelden en vulkanen, kleine dorpjes, maar ook delen met alleen hoge wanden van bos of beton en dan even minder zicht. De tijd gaat snel en de sfeer is prima. Als we in Kroya aankomen staat daar onze bus te wachten. We rijden nog bijna 3 uur door de bergen naar het hotel in Wanosobo. Dat ziet er mooi uit, maar de kamers zijn eenvoudiger en minder verzorgd dan de vorige hotels, maar we slapen hier maar 1 nacht en het diner is prima. Vroeg in bed, want de volgende ochtend worden we om……….kwart voor 5 gewekt!!