Theeplantage

11 september 2019 - Bandung, Indonesië

Malabar theeplantage
Vandaag is het dinsdag 10 en we worden om half 7 gewekt. Na ontbijtje buiten op terras om 8 uur in de bus op weg naar de theeplantage Malabar op 1600 m hoogte. Wel 3 uur rijden met fotostops, maar er is veel te zien, vooral het verkeer en de vele dorpjes waar we door heen rijden. Theeplantage Malabar is bekend van Heeren van de thee van Hella Haasse. Nog in koloniale stijl is het landhuis waar we koffie drinken en later lunchen. Tussendoor lopen we door de kampong en plukken theeblaadjes met hoed en mand. Ons  was gevraagd kleine spulletjes als zeep, shampoo mee te nemen voor de dorpsjeugd. Dat vonden we best gênant. Wie zijn hier de aapjes die naar wie kijken? Maar prachtig landschap, vriendelijke mensen en een ervaring rijker. Onderweg nog gekeken naar het eggen van de sawa's met een waterbuffel.
Vandaag op woensdag hebben we een rustdag. Relaxed op, lekker bij het zwembad. Niet voor niets een tempo doeloe reis
Morgen wacht de treinreis naar Yogyakarta.
Tot slot zagen we 5 personen op 1 brommer. Met kleine kinderen zonder helm. De gids toonde een foto met 9 erop waaronder een baby in een emmer. Tsja lands wijs lands eer.