8. De Prambanan tempel

17 september 2019 - Batu, Indonesië

Prambanan
Dag 2 in Jogja gaan we om 8 uur met de bus weg. Hoewel het vandaag zondag is, blijft het druk op de wegen. We zijn in een half uur bij de fietsuitleenplaats, want we gaan fietsen! Weer met aparte gids en onze eigen Hendro fietsen we 2 uur lang, zo'n 8 kilometer door leuke kleine kampongs met kippen, gevechtshanen en zwaaiende mensen en vooral veel kinderen. Onderweg stoppen we bij een primitief steenfabriekje en lopen even over de plaatselijke markt. Ook komen we bij één van de vele kleinere hindoetempelcomplexen die hier zijn. We eindigen de fietstoer bij de Prambanan, het enorme complex van Hindoe tempels dat we weer met een andere gids bezoeken en bewonderen. Zo mogelijk nog indrukwekkender dan de Borobodur. Het is drukkend warm en de Merapi vulkaan blijft achter de nevels. Met een treintje rijden we nog over het uitgestrekte terrein. Ook naar het lunchadres worden we met een soort open bus gebracht! Terug bij het hotel in de middag kunnen we nog het zwembad in. In de avond gaan we naar een diner en dansvoorstelling van 1,5 uur. Deze Pramayana wordt opgevoerd in een amfitheater en gaat over het liefdesverhaal van Rama en Sitra naar en oud Hindoe epos. Prachtige dans en muziek met zang, vuur, een apenleger, maar met helaas weinig publiek. Dan naar het hotel en uitslapen. Morgen vrije Dag!

1. Catharina Zoer:
    17 september 2019
    Indrukwekkend allemaal.
    Bijzonder ook. De foto's. Super mooi.
  2. Ans:
    18 september 2019
    Het is en blijft zeker indrukwekkend. Zoveel moois. Echt geweldig
  3. Lammert en Annemiek:
    17 september 2019
    Ha Jaap en Ans
    Wat maken jullie een hoop mee, wat een indrukken.
    Prachtige foto's heel bijzonder om jullie zo te kunnen volgen.
    Veel liefs en lekker genieten.
  4. Ans:
    18 september 2019
    Dank jullie wel. Het blijft genieten zo veel mooie indrukken en ervaringen. Een pittige reis, maar de moeite waard. Morgen naar de Bromo vulkaan om de zon op te zien komen. Om 23.30 opstaan en 01.00 vertrekken 😆, na bezoek vulkaan door naar volgende hotel.